Jak zoptymalizować witrynę pod kątem urządzeń mobilnychJeśli prowadzisz stronę ecommerce lub stronę, która regularnie obsługuje klientów, musisz pomyśleć o optymalizacji pod kątem urządzeń mobilnych. Google ogłosiło, że zacznie preferować w wynikach wyszukiwania strony, które są przyjazne dla urządzeń mobilnych. Oznacza to, że każda strona, która nie spełnia kryteriów przyjazności dla urządzeń mobilnych, bedzie miała gorsze pozycjonowanie seo. Użytkownicy nie będą w stanie dotrzeć do Twojej witryny tak łatwo, jak dotychczas, co doprowadzi do poważnego spadku ruchu na stronie, a w efekcie do niższych niż zwykle przychodów. Każdy właściciel firmy, który jest obecny w Internecie, powinien wiedzieć, jak zoptymalizować witrynę pod kątem urządzeń mobilnych i poprawić swoją pozycję w wyszukiwarkach.

Jak zoptymalizować swoją stronę internetową dla urządzeń mobilnych

Jeśli zamierzasz zoptymalizować swoją witrynę pod kątem urządzeń mobilnych, musisz zastanowić się, w jaki sposób różne typy urządzeń uzyskują dostęp do Twojej witryny. Istnieją dwa główne typy urządzeń, z których ludzie będą wchodzić na Twoją witrynę:

  • Komputery stacjonarne: Większość klientów korzysta z komputera stacjonarnego, laptopa lub tabletu. W przypadku komputerów stacjonarnych do interakcji z witryną klienci używają klawiatury i myszy.
  • Urządzenia mobilne: Drugim typem urządzenia, za pomocą którego użytkownicy wchodzą na stronę internetową, są urządzenia mobilne. Większość urządzeń mobilnych ma mniejszy ekran i nie ma klawiatury.

Zmienił się sposób, w jaki ludzie korzystają z internetu. Urządzenia mobilne stały się głównym sposobem, w jaki ludzie uzyskują dostęp do Internetu. Google nadąża za trendami, dlatego bierze pod uwagę różne czynniki przy pozycjonowaniu Twojej strony - nie tylko jej wygląd. Wielu z nich używa swoich urządzeń mobilnych do wyszukiwania produktów i usług, znajdowania wskazówek i dokonywania zakupów.

Spraw, by Twoja witryna była responsywna

Responsywna strona internetowa automatycznie wykrywa typ urządzenia, z którego korzysta odwiedzający, i wyświetla odpowiednią treść. Gdy klient wchodzi na Twoją stronę z urządzenia mobilnego, strona responsywna automatycznie wyświetla wersję strony, która została zoptymalizowana dla urządzeń mobilnych. Dzięki temu klienci mogą łatwo i szybko znaleźć potrzebne im informacje, co zapobiega opuszczaniu strony i przechodzeniu na stronę konkurencji. Jeśli chcesz zbudować responsywną stronę internetową, najlepiej jest skorzystać z systemu zarządzania treścią (CMS), który został zaprojektowany z myślą o użytkownikach mobilnych. Dostępnych jest wiele popularnych platform CMS, takich jak WordPress, Joomla, Drupal, Squarespace, Weebly czy Wix. Możesz również skorzystać z jednego z wielu wyspecjalizowanych kreatorów responsywnych stron internetowych.