Nie można zapobiec pojawieniu się złych wiadomości, ale można pozytywnie pozycjonować firmę, aby ograniczyć szkody, gdy tak się stanie. Kryzys reputacji to każde wydarzenie, które zagraża reputacji organizacji. Wydarzenia te zazwyczaj wiążą się z negatywnym postrzeganiem marki, które może mieć wpływ na sprzedaż i udział w rynku. Kryzys reputacji jest poważnym zagrożeniem dla każdej firmy, zarówno dużej, jak i małej. Tym, co sprawia, że skuteczna reakcja na kryzys jest jeszcze większym wyzwaniem dla małych firm, są ich ograniczone zasoby finansowe, ograniczone możliwości kadrowe i widoczność jako mniejszej firmy. Niezależnie od wielkości i zasięgu, każda firma powinna mieć przygotowany plan działania na wypadek potencjalnego kryzysu PR. Istnieją trzy kroki, które pomogą przygotować się na najgorsze: Poznaj swoje czynniki ryzyka, Miej plan na miejscu i zbuduj swój planer komunikacji kryzysowej.